توضیحات:
ارزشیابی توصیفی الگویی کیفی است که سعی می کند به عمق و کیفیت یادگیری همه جانبه دانش آموزان توجه کند و توصیفی از وضعیت یادگیری آنها ارائه دهد که موجب اصلاح و بهبود و توسعه مهارت ها، دانش ها و نگرش های دانش آموزان می شود.
» فهرست مطالب:
- ارزشیابی توصیفی
- اهداف ارزشیابی توصیفی
- ابزار های ارزشیابی توصیفی
- ویژگیهای ارزشیابی توصیفی
- گام های اجرایی ارزشیابی توصیفی
- گام اول (شناخت اهداف و انتظارات آموزشی و نشانه های تحقق آن)
- گام دوم (جمع آوری اطلاعات)
- گام سوم (تحلیل، تفسیر و داوری اطلاعات)
- گام چهارم (تصمیم گیری)
- گام پنجم (بازخورد)
- محاسن ارزشیابی توصیفی
- معایب ارزشیابی توصیفی
- نتیجه گیری